Direktlänk till inlägg 24 september 2010

En vecka kvar!

Av emmaogmorten - 24 september 2010 20:07

  

Idag förstår ni så kom dom första delarna till huset! Vi hoppas i vart fall att det är vårt  Det står åtminstone på vår tomt  Så idag är det alltså 1 vecka kvar till hela huset ska vara på plats för montering! Och hur fort går inte 1 vecka??! Hihi.. Som vi längtar!   

Så här ser det ut nu då:



  



  



Pussar & kramar

Emma  Morten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaogmorten - 26 november 2010 21:25

  Håll i hatten! Nu har vi gipsat färdigt!!! Och oj oj ooooj som det är skönt! Om jag aldrig hade behövt skruva en gipsplate igen så hade jag varit nöjd!  Men men, senare ska vi ju börja med övervåningen också så då blir det på det igen! hehe.. Men...

Av emmaogmorten - 18 november 2010 21:41

  Ja.. Nu är vi verkligen i gång! Vi har gipsat väggarna i alla rum och bägge sovrumstaken! Det har spacklats i vart fall en gång överallt där vi har gipsat också, så det är bra  Vi var tvungna att lägga golvet i vardagsrummet pga att vi måste sätt...

Av emmaogmorten - 10 november 2010 22:38

Ja, då kom materialet igår! Massor med gips, isolering, läkter(?) mm.  Så då var det bara att börja då! Vi satte upp gips på väggarna i vardagsrummet igår och på sovrummet till Nora idag  Skönt när det går att se att nåt händer!  Imorgon blir det ...

Av emmaogmorten - 3 november 2010 18:53

  Nu är det klappat och klart! Vi hade övertagelse i morse och nu är huset vårat att börja ordna i!!  Hihi.. På måndag blir det full rulle i huset!   Nr 1: Beställa gips mm. Nr 2: Sätta upp gips på väggar och tak. Nr 3: Spackla! Nr 4: Mål...

Av emmaogmorten - 30 oktober 2010 16:22

  Åh, som vi håller alla tummar vi har! Nu hoppas vi på övertagelse på onsdag 03.11.10!!  Vi får veta om det blir av eller inte på tisdag tror jag!  Hihi.. Det är ju ändå 20 dagar innan den först var planerad så om vi får det till så är jag nog så ...

Presentation

Jag och min käre är i processen av att bygga ett nytt hus! Då vi redan bor och även bygger nytt i Norge så är det många av mina nära och kära i Sverige som inte har möjlighet att aktivt delta och följa med under husbyggingen. Jag tänkte då att en smart id

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards